Biopolitics

What would it mean to love as a Communist? To love as a comrade?

  ———————————————————————————————- This is a modified excerpt from a forthcoming publication of a roundtable discussion with Jules Joanne Gleeson, Andrew Culp, and myself. The full transcript will be able to be found in the forthcoming issue of Identities Journal. ——————————————————————————————– Q.

What would it mean to love as a Communist? To love as a comrade?

The Future of Decision: Governance, Algorithms, and Cognitive Bias

Berardi makes a valid point in his critique of Srnicek and Williams Inventing the Future: “Srnicek and Williams suggest that we should ‘demand full automation, demand universal basic income, demand reduction of the work week’. But they do not explain

The Future of Decision: Governance, Algorithms, and Cognitive Bias

Bemerkungen zu Stieglers „Automatic Society. The Future of Work“ (3)

Im dritten Kapitel seines Textes vollzieht Stiegler im wesentlichen Jonathans Crays Beschreibungen des heute ubiquitären 24/7-Taktes im Rahmen eines globalisierten Kapitalismus nach. Also folgen wir ihnen. Ein 24/7-System generiert andauernd asoziale Modelle eines automatisierten Funktionierens – die Kalkulation, Quantifizierung und

Bemerkungen zu Stieglers „Automatic Society. The Future of Work“ (3)

Der heutige Mensch hat die Vitalität eines Regenwurms

Adorno schreibt den Kunstwerken eine Vitalität, ja sogar Subjektivität zu, insofern es als ein sich entfaltendes Subjekt der Erfahrung fungiert und sich autopoetisch zu entfalten hat. Diese vitalistische Ansicht zeigt sich, wenn Adorno von den Kunstwerken spricht, sie „altern, erkalten,

Der heutige Mensch hat die Vitalität eines Regenwurms

Maria Mies, Silvia Federici, and Biopower

In the 1970s, activists and intellectuals developed new modes of inquiry for understanding the administration, control, and punishment of human bodies, and the constitutive effects that these techniques had on our means of apprehending ourselves and communicating with others. While

Maria Mies, Silvia Federici, and Biopower

Name the System! Anthropocenes & the Capitalocene Alternative

The Anthropocene has become the most important – and also the most dangerous — environmentalist concept of our times. It is dangerous not because it gets planetary crisis so wrong, but because it simultaneously clarifies ongoing “state shifts” in planetary

Name the System! Anthropocenes & the Capitalocene Alternative

Die Vulgarität des Erfolges

Die technologischen Prozeduren der Medizin-, Wellness- und Fitnessindustrien nehmen den Körper des Menschen selbst zum Material. Jenseits von asketischen Selbstintensivierungspraktiken generieren die Technologien des Selbst neue Formate des neuronal kartographierten Glücks, auf das die Kunden/Konsumenten in Form von biopolitischen, chirurgischen

Die Vulgarität des Erfolges

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