NonMusic

Paradroid-Alien Musik aus der n-ten Dimension

Während Kraftwerk noch die Kraftquellen der Industrialisierung anzapfen musste, saugt Paradroid die Informationsflüsse der Kommunikationsindustrien auf, dreht sich durch das digitale Equipment, um sie als clickende, entropische und nonsequenzielle Sequenzen, bei denen das nächste Pattern nicht weiß, was das erste

Paradroid-Alien Musik aus der n-ten Dimension

Interview with Radio Študent, Ljubljana, Slovenia- Otitis Media

Questions  – Andrej Tomažin  Answers – Achim Szepanski 1. In the nineties, you were running the label Mille Plateaux and before that – in the eighties – you were a part of noise/post-punk collective PD and later P16.D4. With Mille

Interview with Radio Študent, Ljubljana, Slovenia- Otitis Media

Historische Musikwissenschaft – eine postfaktische Disziplin

Dieser Essay erschien erstmals in: http://www.dennisschuetze.de/blog/2017/02/01/historische-musikwissenschaft-eine-postfaktische-disziplin/ Postfaktisch ist zum Wort des Jahres 2016 ausgelobt worden. Das soll so viel heißen, dass Fakten eine mehr nachgeordnete bis gar keine Bedeutung haben und gefühlsmäßige Stimmungen zum Eigentlichen erhoben werden. Zahlreiche Beispiele lassen

Historische Musikwissenschaft – eine postfaktische Disziplin

Dead Detroit Lies Dreaming: Techno (Anti-) Accelerationism

Detroit may not be dead, but the corpse has already been consumed. Detroit is the site for symmetrical fantasies of dystopian social collapse and urban disintegration, on the one hand, and utopian urban gardening and the ‘greening’ of post-Fordism, on

Dead Detroit Lies Dreaming: Techno (Anti-) Accelerationism

The Circulation of Desire: The Emergence of Underground Music Culture In The 1970’s and Deleuze and Guattari (Part I)

(A project which is a few years old, but have been meaning to return to) The project embarked upon by Michel Foucault in The History of Madness was an archeological understanding of the transition/translocation of the ‘madman,’ from the Classical

The Circulation of Desire: The Emergence of Underground Music Culture In The 1970’s and Deleuze and Guattari (Part I)

Nach oben scrollen