Ultrablackness of Music/Feindliche Übernahme/Leseprobe
Andrzej Steinbach, Achim Szepanski Ultrablack of Music: Feindliche Übernahme published by spectorbooks pdf hereDokument0
Ultrablackness of Music/Feindliche Übernahme/Leseprobe
Andrzej Steinbach, Achim Szepanski Ultrablack of Music: Feindliche Übernahme published by spectorbooks pdf hereDokument0
Ultrablackness of Music/Feindliche Übernahme/Leseprobe
A) Nietzsche und die Musik Nietzsches Werk Die Geburt der Tragödie beschäftigt sich eingehend mit Musik. Das Buch erklärt, dass die Tragödie aus dem Dithyrambos entstanden ist, wobei die Lyrik getanzt wurde und in das Drama einging, in dem der
Echo Bücher, Berlin here Ultrablackness of Music: Feindliche Übernahme Andrzej Steinbach & Achim Szepanski Buchpräsentation / Installation DJ Bleed Mittwoch 29. März, 19:00 Uhr In einem parcours de force durchschreitet Achim Szepanski in dem kurzen Text “Ultrablackness in der Musik.
Buchpräsentation Ultrablackness of Music: Feindliche Übernahme
Achim Szepanski has been one of the “heroes” of the ‘90s thanks to the creation and the visionary promotion of his Mille Plateaux (1994-2004), the famous record label based in Frankfurt. Due to his peculiar philosophical theory applied to the
Technodeleuze and Mille Plateaux. Achim Szepanski’s Interview (1994-1996)
“Sensory language leaves us with no habit for lying. We are hostile aliens, immune from dying.” – The Spaceape If accelerationism has a key idea, it is that it is either impossible or undesirable to resist or negate the development
#ermanoise 1 Vogelzwitschern 2 Hinterhof 3 cordon sanitaire (Stop beeing creative) 4 This is the Sound of Depression 5 This is the Sound of Negativism 6 Stadthonigbienenetat 7 Multiklasse, gestört 8 ASMRec.fieldburnout 9 Rumination 10 Die Waffen der Stille 11
In the following you will read a story about the change in music. One can certainly tell various stories, but certainly also this one that I have in mind. People could describe this story as tragic, because since music once
Bidding farewell to the great history of music
(Dieser Essay erschien in: Marcus S. Kleiner/Achim Szepanski : Soundcultures: Über digitale und elektronische Musik. Frankfurt/M. 2003, Suhrkamp Verlag.) „Ich habe den Bau eingerichtet und er scheint wohlgelungen. Von außen ist eigentlich nur ein großes Loch sichtbar, dieses führt aber
Wie sich alles „erhellt“ und „erhält“. Von der Musik der tausend Plateaus oder ihrem Bau
This interview was done in 1994, when Achim Szepanski founded Mille Plateaux after a long correspondence with Gilles Deleuze. Ten years later, in 2004, the label was destroyed by a kind of mafia-assemblage, consisting of the distributor EFA, the german
Katja Diefenbach interviews Achim Szepanski (FORCE INC, MILLE PLATEAUX, RIOT BEATS)
PDF in Deutsch Cox.Soundcultures.Deutsch (This article appeared in German translation as “Wie wird Musik zu einem organlosen Körper? Gilles Deleuze und experimentale Elektronika” in Soundcultures: Über digitale und elektronische Musik, ed. Marcus S. Kleiner and Achim Szepanski [Frankfurt: Suhrkamp
Our relation to capitalism is a relation to time. The extraction of surplus-value robs us of time and, as capitalism penetrates deeper into our lives, more of our time is spent generating value or recovering from that generation. Marx
Days of Phuture Past: Capitalism, Time, and Acceleration
We have become so accustomed to violence through entertainment that transgression itself has become merely another capitalist performance. How then do we elevate art, how can it be a reaction to the Other instead of its medium? How must we
Sound Hacking: Further Reflections on Noise and Noncommunication